قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری رویترز، نگرانی‌ها درباره افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی و در نتیجه ایجاد رکود اقتصادی در جهان و افت تقاضای سوخت سبب شد تا قیمت‌های نفت خام روز سه‌شنبه (هشتم شهریورماه) کاهش یابد.

قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال برای تسویه در ماه اکتبر روز سه‌شنبه ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۵۶ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۴ دلار و ۵۳ سنت به ازای هر بشکه رسید.

قیمت این نوع نفت‌خام در معامله‌های روز گذشته با رشد ۴.۱ درصدی همراه بود که بالاترین رشد در یک ماه اخیر به‌شمار می‌رود.

قرارداد ماه اکتبر روز چهارشنبه (نهم شهریورماه) منقضی می‌شود و قرارداد ماه نوامبر با ۰.۴ درصد کاهش با مبلغ ۱۰۲ دلار و ۵۷ سنت به ازای هر بشکه معامله شده است.

نفت‌خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز سه‌شنبه با ۱۴ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش با قیمت ۹۶ دلار و ۸۶ سنت به ازای هر بشکه معامله شد، قیمت نفت آمریکا در معامله‌های روز گذشته ۴.۲ درصد افزایش یافته بود.

تورم در بسیاری از بزرگترین اقتصادهای جهان تقریباً دو رقمی و در حدود ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است که این امر می‌تواند بانک‌های مرکزی ایالات متحده آمریکا و اروپا را به افزایش بیشتر نرخ بهره وادار کند.

تحلیلگران کارگزاری هایتونگ فیوچرز می‌گویند: پیش‌بینی درباره احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک فدرال رزرو آمریکا تمایل به ریسک معاملاتی را کاهش داده است.

افت قیمت‌های گاز طبیعی در اروپا نیز ابهام‌هایی را به بحران انرژی اضافه می‌کند.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی روز دوشنبه اعلام کرد که تولید بیش‌از انتظار نفت روسیه در جریان تنش‌های مسکو-کی‌یفن عامل دیگر تأثیرگذار بر قیمت‌ها به‌شمار می‌رود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


جستجو


دسته بندی مقالات


آخرین مقالات


برچسب ها


تبلیغات