رژیم یکنواخت چه معایبی به دنبال دارد؟

رژیم یکنواخت چه معایبی به دنبال دارد؟

رژیم یکنواخت چه معایبی به دنبال دارد؟

رژیمی همراه با تنوع غذایی روش بسیار خوبی است اما اگر قرار باشد برای طولانی مدت رژیم یکنواخت را در پیش بگیرید چه اتفاقی پیش می آید؟ آیا تا به حال کسی چنین کاری کرده است؟ اصلا این کار چه مزایا و معایبی دارد؟ رژیم های غذایی انواع گوناگونی دارند و برخی از آنها شما را به ایجاد تنوع غذایی در رژیم خود تشویق می کنند و برخی دیگر آن چنان با تنوع میانه خوبی ندارند و حتی ممکن است یک گروه غذایی را به کلی از رژیم حذف کنند. در این مقاله می خواهیم درباره رژیم یکنواخت صحبت کنیم. مسلما بیشتر ما با ویکتوریا بکهام همسر فوتبالیست مشهور انگلیسی دیوید بکهام آشنا هستیم. نکته جالب درباره رژیم غذایی ویکتوریا بکهام این است که او هر روز ماهی سالمون می خورد. شاید با خود بگویید تنها کسی که از این موضوع سود می برد ماهی فروشی است که از او سفارش می گیرد اما ویکتوریا بکهام معتقد است خوردن سالمون باعث درخشش پوستش می شود. این رژیم یکنواخت می تواند برای هر شخص چیزی متفاوت باشد اما حداقل در تئوری ایده هوشمندانه ای است. وزن ثابت می ماند و دیگر برای درست کردن غذاهای گوناگون نگرانی ندارید اما از سوی دیگر این بسیار کسل کننده است. افرادی هستند که تنها یک نوع غذا را در رژیم خود دارند چیزی غیر ممکن نیست ولی چه مزایا و معایبی دارد.

مزایای رژیم یکنواخت

1- در دست داشتن حساب کالری ها

اگر سعی دارید وزن کم کنید کالری شماری بسیار مفید است اما برای اکثریت همانند ساخت موشک فضایی کاری سخت به حساب می آید. خوردن یک نوع غذا یا چند نوع غذای محدود به صورت پیوسته کمک می کند بتوانیم به سادگی میزان کالری دریافتی خود را دنبال کنیم.کافی است یک بار محاسبه را انجام دهید و به همان شکل ادامه دهید و دیگر نیازی به مقدار کالری مواد غذایی جدید نیست.

2- پایه ریزی عادات سالم غذایی

می خواهید بهتر غذا بخورید اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید؟ خوردن هر روز یک نوع وعده غذایی و میان وعده کمک می کند بدون استرس اینکه چه نوع غذایی می خورید عادات سالم غذایی برایتان ایجاد شود. همچنین هرچه بیشتر یک نوع غذا را بخورید به مرور تبدیل به یک عادت و نه انتخابی هوشمندانه می شود.

3.ساده شدن برنامه ریزی وعده های غذایی و آماده سازی آنها

از مواد غذایی که می خرید تا مرحله آماده کردن غذا همگی ساده می شوند و زمان کمتری را صرف آنها خواهید کرد. نهارتان همیشه یک چیز است؟ می توانید ابتدای هفته آن غذا را به مقدار زیاد آماده کنید و کل هفته راحت باشید. همچنین این کار کمک می کند پس از گذراندن یک روز شلوغ به جای رفتن به سراغ غذاهای بسته بندی شده و آماده انتخابی سالم داشته باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.